کنترل تردد پرسنل یکی از اجزای اساسی امنیت هر سازمان است که تعیین میکند چه کسی مجاز به دسترسی و استفاده از اطلاعات و منابع شرکت است. از طریق احراز هویت و مجوز، سیاستهای کنترل تردد اطمینان حاصل میکنند که کاربران همان چیزی هستند که میگویند و دسترسی مناسبی به دادههای شرکت دارند.
کنترل تردد سازمانی
کنترل تردد سازمانی یک مدل کنترل تردد است که برای اولین بار در سال 2003 ارائه شد. رویکردهای فعلی کنترل تردد بر سه موجودیت (موضوع، اقدام، شی) برای کنترل تردد استوار است. کنترل تردد سازمانی مشخص میکند که چه افرادی اجازه داردند تا وارد سازمان یا ساختمان خاصی شود.
OrBAC به طراح خط مشی اجازه میدهد تا یک خط مشی امنیتی را مستقل از اجرا تعریف کند. روش انتخاب شده برای تحقق این هدف، معرفی یک سطح انتزاعی است.
سوژه ها در نقش ها انتزاع میشوند. نقش مجموعه ای از موضوعات است که قانون امنیتی یکسانی در مورد آنها اعمال میشود.
به طور مشابه، یک فعالیت مجموعه ای از اقدامات است که قانون امنیتی یکسانی در مورد آنها اعمال میشود و View مجموعه ای از اشیاء است که قانون امنیتی یکسانی برای آنها اعمال میشود.
هر خط مشی امنیتی برای یک سازمان و توسط آن تعریف میشود. بنابراین، مشخصات خطمشی امنیتی کاملاً توسط سازمان پارامترسازی میشود تا بتوان همزمان چندین سیاست امنیتی مرتبط با سازمانهای مختلف را مدیریت کرد. این مدل به مجوزها محدود نمیشود، بلکه امکان تعیین ممنوعیت ها و تعهدات را نیز در بر میگیرد. از سه موجودیت انتزاعی (نقش ها، فعالیت ها، دیدگاه ها)، امتیازات انتزاعی تعریف میشوند. و از این امتیازات انتزاعی، امتیازات عینی به دست میآید.
یک راهکار کاربردی برای حضور و غیاب و کنترل تردد پرسنل
ثبت زمان و حضور و غیاب
از آنجایی که کارکنان شما با شناسه خود به دفتر یا کارخانه دسترسی دارند، زمان ورود و خروج آنها به راحتی ردیابی و ثبت میشود.
کنترل تردد خودکار پرسنل
با استفاده از کارتهای کنترل تردد یا اسکنرهای بیومتریک، کنترل کاملی بر مناطقی که پرسنل میتوانند به آن دسترسی داشته باشند را داشته باشید.
ادغام با HRMS
کنترل تردد پرسنل میتواند با اتوماسیون مدیریت منابع انسانی نیز ادغام شود. ( سازگار برای ادغام با اکثر سیستم های حقوق و دستمزد محبوب برای انتقال بدون درز داده ها.)
یکپارچه سازی با دوربین مدار بسته
سیستمهای دوربین مداربسته موجود را ادغام کنید تا پس از مجوز دسترسی به اتاقها در سرتاسر دفتر یا طبقه مغازه فعال شوند.
حضور و غیاب + کنترل تردد = فرآیند اداری کارآمد
سامانه کنترل تردد و حضور و غیاب GAO RFID یک سیستم همه کاره است که قدرت کنترل تردد پرسنل را با نیاز به ثبت زمان و حضور و غیاب ترکیب میکند. ردیابی خودکار زمان ورود و خروج پرسنل، محاسبه حقوق و دستمزد را با دقت و در عین حال صرفه جویی در زمان برای تیم مدیریت شما آسان میکند. خواه یک دفتر، کارخانه تولیدی یا هر راه اندازی در محل کار باشد که به کارکنان نیاز دارد تا به داخل و خارج شوند، سیستم ما گزارش دقیقی را ارائه میدهد که برای کارمند غیرفعال است.
سیستم کنترل تردد و حضور و غیاب پرسنل ما به شما این قدرت را میدهد که دسترسی به ورودی های اصلی خود را کنترل کنید، در نتیجه به شما این امکان را میدهد که هنگام ورود یا خروج کارمندان به طور خودکار وارد سیستم شوید. این اطلاعات ثبت شده است و میتواند به برنامه نرم افزار حقوق و دستمزد موجود شما منتقل شود تا سریع و دقیق حقوق و دستمزد کارکنان را پردازش کند. دیگر خبری از کارت های پانچ، حدس زدن، ورود اطلاعات دوگانه ما نیست. با دسترسی به هر دری، ورود پرسنل ثبت میشود تا به شما کمک کند زمان و حضور و غیاب را پیگیری کنید. سیستم توسط سه جزء کلیدی تغذیه میشود:
- نرم افزار کنترل تردد پرسنل
- کارت و تگ Rfid
- کارتخوان rfid یا دستگاه کنترل تردد بیومتریک
این مؤلفهها در کنار هم، روشی کارآمد برای ثبت زمان و حضور و غیاب کارکنان و در عین حال دسترسی خودکار و کنترلشده به محل شما را فراهم میکنند.
چرا کنترل تردد پرسنل در محل کار مهم است
محل کار چیزی فراتر از یک ساختمان است. مطمئناً چهار دیوار و سقف دارد. اما در قلب آن همه افراد و ایده هایی نهفته است که یک شرکت را تعریف میکنند. حفاظت از این دارایی های با ارزش به چیزی بیش از امنیت فیزیکی نیاز دارد.
شرکت ها باید مالکیت معنوی را از دست افراد نادرست دور نگه دارند و از سرگردانی افراد غیرمجاز به مناطق نامناسب محل کار جلوگیری کنند. در عین حال، آنها باید دسترسی افرادی که به آنجا تعلق دارند را آسان کنند تا به جایی که باید برسند. به همین دلیل است که بسیاری از محیط های کاری روی سیستم های کنترل تردد الکترونیکی سرمایه گذاری میکنند.
کنترل تردد پرسنل چیست؟
در ساده ترین شکل، کنترل ترددپرسنل یک روش امنیتی فیزیکی است که دسترسی به یک فضا را کنترل یا محدود میکند. به عبارت دیگر، این راهی است برای اطمینان از اینکه همه کسانی که از در عبور میکنند باید آنجا باشند.
یک شکل اساسی از کنترل تردد را در نظر بگیرید که همه ما با آن آشنا هستیم: کلید خانه. ممکن است از کلید خود کپی کنید. شاید فقط برای خودتان یا برای چند نفر خاص: اعضای خانواده، دوستان نزدیک، همسایگان مورد اعتماد. کسانی که کلید ندارند لزوماً در داخل مورد استقبال قرار نمیگیرند. اگر آنها سعی میکردند وارد شوند، بسیار دشوار بود.
همین اصل کلی در مورد محل کار نیز صدق میکند. بسیاری از شرکتها محدودیتهایی در مورد افرادی که اجازه ورود به ساختمانشان را دارند، دارند. یا حتی چه کسانی میتوانند وارد طبقات یا اتاق های خاصی شوند. اینها اقدامات احتیاطی عادی و ضروری هستند تا اطمینان حاصل شود که هیچ کس به طور تصادفی در معرض تجهیزات خطرناک یا اطلاعات محرمانه قرار نگرفته است.
با این حال، بر خلاف یک خانه، محل کار به طور منظم توسط حجم بالا و تنوع افراد قابل دسترسی است. اغلب این شامل افراد خارج از شرکت میشود. در مقیاس بزرگتر، روشهای سنتی کنترل تردد (مانند کلیدهای فیزیکی) آن را قطع نمیکنند. حتی با یک میز امنیتی، باید بررسی کنید که هر بازدیدکننده همان چیزی است که میگوید. در حال حاضر، اکثر شرکت ها از زمان گیر و غیرقابل اعتماد بودن ورود به سیستم کاغذ و قلم ناامید شده اند. به همین دلیل است که شرکت های بیشتری به سیستم های کنترل تردد الکترونیکی برای محل کار خود روی آورده اند. فرم های رایج عبارتند از:
- پین کردن رمزهای پد
- کدهای QR موبایل
- برنامه های امنیتی
- تشخیص چهره یا اثر انگشت
مزایای کنترل تردد پرسنل الکترونیکی (کنترل تردد سازمانی)
یک سیستم کنترل تردد الکترونیکی به جهات مختلف به پیشرفت محل کار، پرسنل و شرکت شما کمک میکند. در اینجا برخی از مهمترین مزایای کنترل تردد پرسنل در محل کار (کنترل تردد سازمانی) آورده شده است.
از افراد، اموال و شبکه خود محافظت کنید
با ملزم کردن بازدیدکنندگان به امضای NDA و تماشای ویدیوهای ایمنی قبل از اینکه سیستم کنترل تردد شما اجازه ورود به آنها را بدهد، از سرقت، خطرات ایمنی و نقض انطباق جلوگیری کنید. برخی از پلتفرمهای محل کار نیز به شما امکان میدهند دسترسی به محل کار را بر اساس وضعیت سلامت محدود کنید. به عنوان مثال، میتوانید آن را طوری تنظیم کنید که بازدیدکنندگان فقط پس از تأیید مدارک بهداشتی مورد نیاز توسط سرپرست، بتوانند وارد شوند.
بدانید چه کسی در هر زمان معین در شرکت است
ردیابی چه کسی میرسد و میرود و چه زمانی این کار را انجام میدهد. کنترل تردد سازمانی یک راهکار خودکار است که همه افرادی را که در محل مورد انتظار هستند، زمانی که انتظار میرود و اینکه آیا اعلام حضور کردهاند، ثبت میکند. این در مواقع اضطراری بسیار مهم است. با حفظ خودکار گزارش بازدیدکنندگان بهروز از طریق سیستم کنترل تردد سازمانی، میتوانید مطمئن شوید که همه افراد بدون انباشته کردن کار بیشتر روی ادمینهای میز جلوی خود حساب میشوند.
کاهش هزینه های عملیاتی
با کنترل تردد سازمانی، دیگر نیازی به تامین یا تعویض کلید، نصب یا تعویض قفل، یا به کارگیری تعداد زیادی پرسنل امنیتی وجود ندارد. همه به طور خودکار مدیریت میشود. این نوع کارایی به ویژه برای شرکت های بزرگ با ساختمان ها و طبقه های متعدد تأثیرگذار است. حتی بیشتر از آن برای صاحبان املاک ساختمان های چند مستاجر. در این موارد، شرکتها میتوانند با ادغام سیستم کنترل تردد خود با تجهیزات الکترونیکی خود، دهها هزار نفر را نجات دهند. فقط با تامین برق طبقات و سوئیت هایی که در آن روز اشغال شده اند، قبوض انرژی را کاهش دهید.
بهبود تجربه و بهره وری کارکنان
کنترل تردد سازمانی همچنین میتواند تجربه محل کار را برای پرسنل ساده کند. شاید معیارهای ورود کارکنان کمی متفاوت از بازدیدکنندگان باشد، اما همچنان میتوان به طور خودکار به ساختمانها، طبقات یا اتاقهای خاصی اجازه دسترسی یا عدم دسترسی به آنها را داد. کارکنان نه تنها در محل کار احساس امنیت بیشتری میکنند، بلکه از دسترسی آسان به مناطق مربوطه در محل کار نیز قدردانی خواهند کرد. آنها میتوانند بدون پرسنل امنیتی به جایی که نیاز دارند برسند و مطمئن باشند که همه اطرافیانشان برای حضور در آنجا موافقت دارند.
با ادغام هویت ها را سریعتر تأیید کنید
سیستم های کنترل تردد پرسنل توانایی منحصر به فرد و راحت برای اتصال به سایر سیستم های محل کار را دارند. هرچه ابزارهای بیشتری را یکپارچه کرده باشید، کارهای معمول بیشتری را میتوانید خودکار کنید. با سرویسهای دایرکتوری مانند Azure یا Active Directory یکپارچه شوید تا افراد را سریعتر ردیابی و تأیید کنید. یا راه حل کنترل تردد خود را به ابزارهای دیگری که برای اجرای ساختمان خود استفاده میکنید، مانند سیستم های تهویه مطبوع، روشنایی یا پارکینگ وصل کنید. یکی از راههای کارآمد برای انجام این کار، ادغام با سیستم مدیریت بازدیدکنندگان (VMS) است. VMS اعتبارنامه مناسب را برای مهمانان ارسال میکند یک بار admin vآنها را ترغیب میکند که در محل حاضر شوند. این سیستم ها میتوانند برای امنیت همه جانبه و یکپارچه با هم ارتباط برقرار کرده و کار کنند.